معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: جمعیت بانوان فرهیخته استان لرستان با شرکت ۵۰ بانوی فرهیخته و صاحب ایده از سراسر استان تشکیل شد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدرضا غلامی ظهر امروز در نخستین جلسه انتخابات جمعیت بانوان فرهیخته استان لرستان اظهار داشت: هم‌فکری و تبادل‌نظر با محوریت نقش و جایگاه زن در نظام جمهوری اسلامی ایران عمده‌ترین هدف از برگزاری این جلسات است.

 

وی با اشاره به لزوم معرفی بانوان فرهیخته استان لرستان، افزود: این مهم پیش‌ از این در اتاق فکر استانداری لرستان و در اداره کل تبلیغات اسلامی کشور مورد ارزیابی و بررسی قرارگرفته و به سراسر کشور ابلاغ و امروز این انتخابات به‌ منظور انتخاب نماینده زنان فرهیخته استان لرستان برگزار شده است.

 

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان هدف از انتخاب نماینده بانوان فرهیخته استان را تبادل‌نظر پیرامون مشکلات و مسائل جامعه بانوان دانست و عنوان کرد: زنان با حضور خود در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون نقشی بی‌بدیل در آبادانی کشور و رونق عرصه‌های مختلف داشته‌اند.

 

وی با اشاره به تأکیدات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با نقش حضور زنان در جامعه اسلامی، بیان کرد:حضور نقش‌آفرین و گسترده زنان فرهیخته و فرزانه استان لرستان در عرصه‌های مختلف گنجینه‌ای عظیم است و باید از این فرصت ارزنده در راستای رفع مشکلات بانوان استفاده کرد.

 

ناهید قاسمی کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان نیز در این جلسه با ارائه گزارش از تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته استان، گفت: این جمعیت برای نخستین بار در استان لرستان تشکیل‌شده که باهدف هماهنگی، هم سویی و تعمیق بانوان فرهنگی استان با توانمندسازی و تعامل در میان آن‌ها به یک محور و هدف بلندمدت که مهم‌ترین آن‌ها رفع و کاهش آسیب‌های خانوادگی زنان است، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه با انعکاس اندیشمندی در اثر و اعمال بانوان فرهیخته به‌ منظور حضور در این تشکل الزامی است، اظهار داشت: تمامی دعوت‌شدگان به این تشکل افرادی هستند که نسبت به وضعیت دینی، فرهنگی و اجتماعی جامعه خود آشنایی داشته و دارای عناوین و موفقیت‌های ملی و استانی هستند.

 

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اهداف تشکیل این جمعیت در استان لرستان، افزود: جمعیت بانوان با توجه به مشکلات موجود در جامعه به احیاء و تولید ارزش‌های اسلامی در میان زنان و اولویت‌دهی به آسیب‌های بانوان در راستای زمینه‌سازی و هدایت به‌ منظور پیشرفت بانوان بومی منطقه تلاش می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: تاکنون بیش از 50 بانوی فرهیخته لرستانی از سراسر استان به‌ منظور شرکت در این مجمع دعوت‌شده که همگی صاحب تفکر و خلاقیت در زمینهٔ فعالیت خود بوده‌اند که امید است با حضور آن‌ها در جلسات رسمی استانداری و امور بانوان کشور بتوانیم بخش اعظمی از مشکلات بانوان لرستانی را منعکس کرده و رفع کنیم.


موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، فرهنگی ــ اجتماعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 6 بهمن 1394برچسب:جمعیت بانوان فرهیخته استان لرستان , | 2:41 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

تسنیم گزارش می‌دهد

کاروان سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) میهمان مردم بروجرد
 
امروز آفتاب از سمت مشرق جغرافیای عاشقی طلوع کرده و کاروانی از نور و برکت میزبان شهر فرزانگان شهرستان بروجرد شده است تا با تلألؤ حضور خودگرد غفلت بزداید از نگاه سبز دلدادگی‌مان.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، صبح خیلی زود آنگاه‌که اذان میهمان گلدسته‌های شهر می‌شود به‌پای بوسی و عرض ارادت به آستان امامزاده جعفر(ع) بروجرد با پرچمی سبز گواه از ابلاغ سلام آن بانوی معصومه مشرف شده تا با نغمه‌های داوودی زیارت عاشورا فضایی آکنده و لبریز از مهربانی را برای هجوم چشم‌های خیره و منتظر تداعی کنند.
 
سبزی پرچم گنبد طلائیت ما را به میهمانی معصومیت نگاهت در بدو ورود به کشور محبان اهل‌بیت می‌برد آنجا که تمامی اهل قم کجاوه آراسته و دسته‌های گل به دست با نذر قربانی به پیشواز قدوم مبارکت می‌آیند تا بگویند از این توفیق سر به آستان ربوبی حضرت حق سائیده و توفیق میزبانیشان را شکر بسیار می‌گوییم.
 
امروز اما به یاد آن روزگاران دور مردمان شهر بروجرد در پرتو نگاه طلایی افق چشم‌ها خیره به سبز گنبد طلایت شده و دست بر سینه نهاده و اشک حلقه در چشم دوانده با قلبی مالامال از عشق تو سلامی می‌دهند به پهنای آسمان به عصمت معصومیتت که با قدوم نازنینت شهرشان را منوراز نور ساخته‌ای:
 
السَّلَامُ عَلَیْكِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ» و قلبی آرام گوشه لب گزیده و اشک از دیدگان جاری ساخته که «یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ
 

موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، فرهنگی ــ اجتماعی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 4 بهمن 1394برچسب:کاروان سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) میهمان مردم بروجرد, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد:
۵۰ گفتمان دینی در بروجرد برگزار می‌شود
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: ۵۰ گفتمان دینی مختلف با هدف تبیین دستاوردهای نظام و نقش ولایت‌فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی در بروجرد برگزار می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق جعفرپور ظهر امروز در جلسه مشترک کمیته‌های تشکل‌های مذهبی و قرآنی این شهرستان اظهار داشت: در ایام‌الله دهه فجر امسال با مشارکت کانون‌های فرهنگی تبلیغی و مؤسسات قرآنی این شهرستان بیش از 50 گفتمان مذهبی در سطح مدارس و دانشگاه‌های بروجرد برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به برگزاری مهم‌ترین برنامه‌های تدوین شده در دهه فجر امسال، افزود: برگزاری نمایشگاه عکس شهدای کارگر توسط انجمن اسلامی کارگران، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری محافل تبیین و روشنگری سیاسی با موضوع توافقنامه برجام و با حضور کارشناسان سیاسی کشور و برگزاری شب‌های انقلاب با محوریت بررسی مشکلات نواحی مختلف شهری با حضور مسئولان مرتبط در حسینیه‌ها و مساجد سراسر شهر از برنامه‌های تدوین شده در ایام‌الله دهه فجر امسال است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در رده‌های سنی مختلف با حضور خانواده‌های جانبازان و ایثارگران و نفرات برتر مسابقات قرآنی این شهرستان در رشته‌های تفسیر، حفظ و قرائت قرآن کریم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگرن شهرستان بروجرد از دیگر محورهای برنامه‌های دهه فجر امسال است.
 
وی به برگزاری مسابقات اعجاز قرآن کریم توسط اداره ارشاد این شهرستان اشاره و عنوان کرد: این دوره از مسابقات با هدف شناخت بیشتر از مضامین آسمانی قرآن کریم با حضور اقشار مختلف شهروندان برگزار می‌شود.
 
جعفرپور دیدار با خانواده 14 شهید انقلاب اسلامی بروجرد در این ایام را از دیگر برنامه‌های این کمیته برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور در منزل چند تن از جانبازان و زندانیان سیاسی دوران مبارزات انقلابی این شهرستان با حضور مسئولان مرتبط از دیگر برنامه‌های این کمیته است.
 
وی با تأکید بر لزوم بازشناسی نقش ولایت‌فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به این منظور و در راستای تعظیم شخصیت امام خمینی(ره) و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی همایش‌هایی با محوریت ولایت‌فقیه و انقلاب اسلامی با حضور گروه‌های هدف در این ایام برگزار می‌شود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد دهه فجر را فرصتی مناسب برای بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی و معرفی آن به جوانان و نوجوانان دانست و افزود: به این منظور علاوه بر برگزاری گفتمان‌های دینی مختلف جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در بروجرد و اشترینان برگزار می‌شود.

موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394برچسب:, | 9:31 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 درخشش کانون ریحانه بروجرد در مسابقه هنری فرهنگیمحمد رسول الله(ص)

 
به گزارش کانون ریحانه بروجرد این مسابقه هنری فرهنگی توسط  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد با همکاری سایت شخصی فرهاد داودوندی برگزار شد
 
جزئیات خبر در لینک زیر

موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 30 بهمن 1393برچسب:, | 7:26 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

به گزارش کانون ریحانه بروجرد و به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهرام بیرانوند در جمع باشکوه راهپیمایی کنندگان یوم‌الله 22 بهمن در بروجرد اظهار داشت: امروز در دنیا همگان شاهد این هستند که کلیه محاسبات بین‌المللی به نفع ایران در حال تغییر است و پرچم‌دار این جبهه ایران اسلامی است.

 
وی با اشاره به تحولات اخیر کشورهای اسلامی افزود: پایتخت‌های کشورهای اسلامی باقدرت نرم اسلام یکی پس از دیگری در حال گشوده شدن است و حتی کشورهای غیر اسلامی همانند روسیه و چین خواستار حضور مبلغین مذهب تشیع از ایران در کشورهای خود هستند.
 
بیرانوند اسلام را تمدن‌ساز و مایه قدرت منطقه دانست و بیان کرد: امروز قدرت نظامی ایران توان آن را یافته است که هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران منافع کشور را حفظ کرده و مانع دستبرد متجاوزان شود.
 

موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:بهرام بیرانوند, | 8:58 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

شنیده شده رئیس جمهور دولت قفلـ و کلیـد(!!!) در افاضات اخیر خود دُرافشانی کرده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرده: تدوین و انتشار کتبی که در آن به شناساندن کلیه مذاهب و ادیان موجود در کشور بپردازد، در مقاطع مختلف تحصیلی اقدامی موثر در راستای شناسایی ادیان و انتخاب آزادانه توسط دانش آموزان دارد.

«به نقل از بیانات عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جمع مردم بروجرد»


موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:, | 8:55 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

 تداوم رویکرد مدارای وزارت خارجه با غربی‌ها؛ گستاخی نایب رئیس پارلمان آلمان در تهران!

 
هشدارها درباره خط مشی وزارت خارجه در مقابل آمریکا و اروپا از سوی دولت یازدهم جدی گرفته نشد. قدم‌زنی صمیمانه مسئول دستگاه دیپلماسی کشور با همتای آمریکایی‌اش در ژنو، موجی از اعتراضات و تذکرات را به دنبال داشت اما ظریف با لحنی قابل تامل دلیل این پیاده‌روی را استفاده از هوای پاک ژنو برای تغییر فضای تنش‌آلود مذاکرات عنوان کرد و سخنگوی دولت نیز به جای عذرخواهی از این حرکت نابجا، به منتقدان حمله کرد و تذکر و هشدارهای آنان را «خیلی سخیف» خواند! و نتیجه آن که نایب رئیس مجلس آلمان در دیدار با محمدرضا عارف به شکلی بی‌سابقه و گستاخانه در امور داخلی کشورمان دخالت کرد.
وقتی سفر ظریف به پاریس، همزمان با اهانت چندین و چند باره نشریه هتاک فرانسوی به پیامبر اعظم(ص) و حمایت دولتمردان فرانسه از این هتاکی با اعتراض دلسوزان و خیل عظیم مردم در تجمعات سراسر کشور و از جمله مقابل سفارت فرانسه روبرو شد و خواستار برخورد جدی با فرانسه و پوزش دولت از ملت شدند دولت این درخواست‌ها را احساسی نامید! و ادعا کرد؛ حرف مردم نیست!
 

موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:ریحانه هسته ای, | 9:44 قبل از ظهر | نویسنده : الف.شین |
تاريخ : شنبه 4 بهمن 1393برچسب:محکومیت اهانت به پیامبر اکرم(ص), | 7:22 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

بعضى در دلِ خود احساس ضعف مى‌کنند، یا چشم‌غرّه‌هاى امریکا آنها را مى‌ترساند،یا وعده‌هاى امریکا و امثال امریکا دل ضعیف و ناتوانشان را به خود جذب مى‌کند؛لذا به سمت امریکا مى‌کشند. آن‌گاه ملت و جوانان مؤمن و مدیران باایمان و باصفاى کشور را متّهم مى‌کنند که اینها نمى‌توانند؛ بنابراین ناچاریم برویم تسلیم امریکا شویم! کسانى که دم از مذاکره با امریکا مى‌زنند، یا ازالفباى سیاست چیزى نمى‌دانند، یا الفباى غیرت را بلد نیستند؛ یکى از این دو تاست. در حالى که دشمن این‌طور اخم مى‌کند، این‌طور متکبّرانه حرف مى‌زند، این‌طور به ملت ایران اهانت مى‌کند، تصریح هم مى‌نمایدکه مى‌خواهد علیه این نظام و این کشور و منافع آن اقدام کند، عدّه‌اى در این‌جا ذلیلانه و زبونانه مى‌گویند: چه کار کنیم؛ برویم، نرویم، نزدیک شویم، با آنها صحبت کنیم، در خواست کنیم، خواهش کنیم؟! این اهانت به غیرت و عزّت مردم ایران است؛ این نشانه بى‌غیرتى است؛ این سیاستمدارى نیست. سعى مى‌کنند رنگ و لعابى از فهم سیاسى به کار خود بدهند؛ نه، این درست ضدِّ فهم سیاسى است.

 

بخشی از سخنان امام خامنه ای در دیدار با خانواده شهدا در سال ۱۳۸۱

 

موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 30 دی 1393برچسب:, | 12:6 قبل از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 

بررسی صحنه و پشت صحنه اتفاقات اخیر در منطقه غرب آسیا و نیز در کشور فرانسه، بیش از گذشته رعایت اخلاق حرفه‌ای و هوشیاری رسانه‌های داخلی و نیز رسانه‌های مستقل خارجی را در جهان اسلام و کل جهان می‌طلبد تا با اطلاع از سناریوهای طراحی شده، نسبت به ایفای رسالت حرفه‌ای خود برای روشنگری اقدام کنند. بدون شک، اتاق‌های فکر فعال در حوادث اخیر، به رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب چشم امید بسته‌اند تا ضمن همراه کردن بخش‌هایی از آنان با موج ایجاد شده توسط خودشان، به مدد نیروی تأثیرگذار رسانه، اهداف مدنظر خود را با موفقیت بیشتری دنبال کرده و افکار عمومی و بدنه جوامع را به سمت و سوی مورد نظر هدایت کنند.


موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، فرهنگی ــ اجتماعی ، منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 30 دی 1393برچسب:, | 11:1 قبل از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 در بیستم دی‌ماه 1365 و در پی حملات موشکی رژیم بعثی عراق به دبستان شهید فیاض بخش بروجرد 68 دانش‌آموز این مدرسه به فیض شهادت رسیدند.

در حدود ساعت 13 روز 20 دی 1365، موشک‌های زمین به زمین عراقی دو مدرسه را در بروجرد هدف قراردادند و این حادثه درست در هنگامی رخ داد که دانش‌آموزان نوبت بعدازظهر این دو مدرسه در سر صف‌هایشان ایستاده بودند.
تعداد کشته‌شدگان این دو مدرسه، درمجموع 68 تن بود. این دو مدرسه پسرانه، یکی دبستان شهید فیاض بخش (دانش آموزان استثنائی) و دیگری مدرسهٔ راهنمایی امام حسن مجتبی (ع) بودند که در مجاورت یکدیگر قرار داشتند و در منطقهٔ ابراهیم‌آباد در شمال بروجرد واقع بودند.
شهادت 68 دانش‌آموزان خردسال فضای استان لرستان را دگرگون کرد و اما در سوی دیگر رسانه‌های غربی عربی سعی کردند به سانسور این جنایت بزرگ به بپردازند.
 
 

موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 25 دی 1393برچسب:, | 7:12 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

 به گزارش ریحانه: این اردو که با شرکت بیش از 50 نفر از شرکت کنندگان در دورهای تابستانی هسته های فرهنگی جوان شهرستان بروجرد در روستای ونایی برگزار شد، هسته های فرهنگی ریحانه، محبین و صاحب الزمان(عج) شرکت داشتند.

 

به گزارش ریجانه در این اردو که با بازدید ریاست محترم و معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین جعفرپور ضمن خیرمقدم به همه ی شرکت کنندگان در این اردو با اشاره به گسترش فرهنگ گشت و گذار اسلامی به برگزاری هر چه باشکوهتر این اردو ها تاکید کردند.

در این  اردو با حضور حجت الاسلام والمسلمین آرانی روحانی مستقر در روستای ونایی نماز جماعت ظهر و عصر برگزار گردید.

به گزارش تصویری این اردو در زیر توجه فرمایید

کانون ریحانه شهرستان بروجرد


موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 21 مرداد 1393برچسب:, | 10:39 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • داتیس چت